Ile czasu po treningu należy jeść?

breakfast-848313_1920

Mięśnie po ciężkim, intensywnym wysiłku, potrzebują energii do regeneracji. Dlatego posiłek, suplementy powinne zostać spożyte jak najszybciej. Posiłek po treningowy uważany jest za najważniejszy w ciągu dnia. Po dostarczeniu substancji odżywczych, organizm skupia się na odbudowie mięśni, oraz dostarczenie im energii niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania. Większość sportowców uważa, że odpowiednim czasem na posiłek po treningu jest około 30 min. Jeśli wymaga tego organizm możemy zjeść wcześniej, nie powinniśmy unikać uczucia głodu. Niektórzy twierdzą, że układ trawienny po bardzo intensywnym treningu nie funkcjonuje prawidłowo. Co powoduje problemy również z wydajnością spożywanych pokarmów. Dlatego ważne jest by odczekać pół godziny, co pozwoli na powrót układu do prawidłowego funkcjonowania. Po treningu posiłek powinien być przekąską, dodatkowo wzbogaconą suplementami. Pokarm spożywany powinien dostarczyć dużo białka, protein, co pozwoli na szybszą regeneracje mięśni. Dobre będzie również spożycie węglowodanów, które dostarczą energii.

Readers Comments (2)

  1. Utarło się że 45 minut po treningu najlepiej zjeść posiłek

    Odpowiedz
  2. Ja jem w przedziale od 45-60 minut po treningu i czuję się świetnie.

    Odpowiedz

Leave a comment

Your email address will not be published.


*